sobota, 25 sierpnia 2012

Wikipedia (Krzyż Ankh + Łzy Złota)

Hey :)!
Jak mijają te ostatnie dni wolności? Mi szczerze mówiąc dobrze, próbuję robić wszystko by te ostatnie doby spędzić inaczej ! :)

Zauważyłam na Polskiej Wikipedi zmiany..
Zobaczcie:
Kliknij aby powiększyć.

Tak więc, z nieoficjalnych informacji dowiadujemy się, że
w 3 sezonie Sibuna i ,,The Secret Society" poszukiwać będą Krzyża Ankh, potwierdza się także
przypuszczenia nie których, że w Krzyżu Ankh będą złote łzy, które ważne będą w sezonie 3.
Krzyż Ankh, który może być poszukiwany... (wycięte z kartki o HoA)

  
Łzy złota...

A teraz co wiemy o Krzyżu Ankh?
(wszystko z wikipedii :))

KRZYŻ ANKH Wyglądem przypomina duże T z pętlą lub kółkiem (trzymany przez bogów) u góry. Stał się egipskim znakiem życia oraz symbolem i atrybutem wszystkich wiecznie żyjących bóstw. Obecnie wielu ludzi uważa, że w symbolice i wierzeniach starożytnego Egiptu, symbol ten miał dawać (poprzez emanowanie energii ze swego wnętrza) nieśmiertelność i wieczne zdrowie. Był też symbolem zjednania z bogami w zaświatach, dając tym samym wieczne i szczęśliwe życie. Posiadaczami "życia wiecznego" były bóstwa, które obdarzały nim śmiertelnych. Faraon przedstawiany razem z bóstwami, trzymał w dłoni taki znak, co miało podkreślać jego boską naturę. Symboliczne przedstawienie faraona Senuserta trzymającego dwa anchi na piersi obrazuje jego posiadanie (jako niosącego życie swego ludu), a także jego (ankh) dawanie (strumienia ankh) za pośrednictwem bogów. Jako jeden z amuletów starożytnego świata uważany był za potężny talizman chroniący noszącego przed złymi siłami degeneracji i upadku. Interpretacja poszczególnych części tego symbolu mówi o wiecznym życiu (zaokrąglony koniec) oraz planie materialnym (krzyż poniżej). Dlatego też ankh utożsamiano również z rzeczami materialnymi takimi jak: woda (w Egipcie wierzono, że woda regeneruje życie), powietrze czy Słońce. Z powodu swego potężnego wyglądu był używany w wielu wierzeniach religijnych i rytuałach, które wiązały się z królewskością. Był głównym artefaktem w skarbcu Tutanchamona. Trzymany przy nosie zmarłych faraonów miał reprezentować oddech życia, który dany zostanie przez Bogów w zaświatach.

"TALIZMAN ŻYCIA" krzyż Ankh

UWAGA!
Chrześcijanie nie mogą nosić Krzyża Ankh, jest to grzech!
Ten krzyż nie ma wspólnego nic z Krzyżem, na którym Jezus został ukrzyżowany!

Niestety na wikipedii, nie ma nić o łzach złota.

Jestem ciekawa dlaczego, w 3 sezonie będą potrzebowali Krzyża, wiemy, że w nim są łzy złota, ale dziwne jest  to,  że przecież Victor dostał łzy w pierścieniu od swojego ojca. Więc po co?
Odpowiedz w styczniu 2013 (nie wiem, jak wy ale ja po angielsku będę oglądać <3)

---

To na tyle,
trochę ciekawostek nie zaszkodzi ♥
Ładujcie akumulatory na kolejny rok szkolny,
powodzenia!
Proszę o komentarze ♥

Pozdrawiam,.
Gosia ♥

4 komentarze:

  1. Wiedziałem o tym już dawno, ale i tak fajna notka!
    Postarałas się!

    OdpowiedzUsuń
  2. Eddie Dami - Ja też już dawno o tym wiedziałam, ale myślałam, Że może ktoś jeszcze nie :) Dziękuję za komentarz ;p

    Gosia ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie wiedziałam ( czy jestem aż tak opóźniona)? :P
    No dobra, coś tam słyszałam o poszukiwaniach tego krzyża, ale mimo wszystko notka fajna i wyczerpująca ;)
    Dzięki !

    OdpowiedzUsuń